Wednesday 23 September 2015


Kuta Bukit Sadok

Lakaran Harriette Mc Dougall lebuh ia meda kayau bala dayak belaban enggau munsuh mega maia jeman penatai James Brooke.Harriette Mc Dougall ulih ngelari kediri ari dipumpung bala Iban lebuh penurun kayau bala iban skrang agai kubu Brooke ba Nanga Skrang.Kenu ko Harriette ia madah maia nya ia meda ninga bala iban ti nyadi pengikut agama Kristian bisi madah ke ia maia nya Bantin tu benung ka mantap nya,alu ke megai sangkoh nya Minggat,alu ke teduduk ngenat pemedis nya Runggai.Alu ia ke tegali jari tekepai nya katuai bansa Gurkha benama Raymond Pakien.Runggai maia telih balat ba pah alu ia ditaban pulai jampat bala Bantin enggau Minggat ti nyadi manok sabung Rentap.Runggai mati lebuh Rentap niri ke kuta ba Bukit Sadok laban Runggai salah mimpi betempuh enggau bala Rajah dikatuai Gani.Runggai kenu ke jerita tuai endang berani baka sida Rentap mina ia enda tau matak kayau enda tau matak serang laban ia bedarah panas.Runggai tu meh kah mensia nadai ngena pengaruh tang ngandal penemu kuntau enggau pengebal aja.Pemerani Runggai endang disalute bala tuai kayau tuai serang menya,Runggai tu endang pintar,ia ngeleka ke rajut kebal ia lebuh bertempuh laban ia ke nyepi darah ka nyepi asai kena pantap laban ia baka tu laban ia ngasai pengidup ia kosong laban sida sebilik ia ambis mati dibunuh orang menya suba mina anak ia siku aja bedau idup ngujung anak ia tu suba di iru Minggat nyadi ke anak ia mega.Runggai tu meh mensia ti nadai begunaa ke utai bakanya laban ia bedarah panas sereta nadai kekakang ati enti bekayau,Runggai kala dikumbai Rentap baka tu,Runggai Penimpai Runggai Enggai Parai,Endang Kempang Parai,.
Runggai mina nemu bekuntau aja sereta ia ngembuan peneras berlanda endang sigi tegal niki bukit ari pengidup ia ngelatih diri belama ari penemu ilmu batin ti kuat.Ia parai laban pen tetap manjung ngasuh bala iban majak nyerang bala Rajah.Tubuh ia bisi meniga sangkoh rembus ba tubuh.Ia bedau ulih ngirit tubuh diri munuh bala munsuh ari Rajah Brooke.Runggai mati pengudah bala Rajah Brooke lari ari Bukit Sadok.Maioh orang nyabak ke Runggai laban ia tu endang pahlawan ti kuat ti hebat ti nadai kala madah enggai maia betulung ke bansa diri menya.Runggai mati ba dipangku madi angkat ia Rentap.Diak Runggai bisi nyebut agai Rentap baka tu jako alu didinga bala pengayau iban maia semak 10ribu iku maia nya.

"Madi,enti aku pergi agai sebayan ba dunya nyelai ari,aku nesau aku mekat nuju bansa kitai,aku mati baka tu laban aku KASIH KE BANSA,SINU KE BASA.aku pergi enggau senang ati laban nemu bansa aku nyabak ke pemanah aku ba dunya tu,aku enggau kitak baka tu madi,aku enda kala nesal enda kala enggai nurun nulung bansa diri.Kingat kitak madi,ba dunya.Pemanah kitai ngetan ke bansa kitai dikingat nyentuk ke parai nyentuk ke dunya nadai agi nguan ke bansa kitai,ba dunya ka atai nama aku angka enda agi dikingat tang kena ngingat ke nama aku,ibun nuan manah anak aku au madi Minggat.Bai ia begulai enggau nuan mega Mering,bai meh ia ngetan ke bansa jemah ila."
Runggai narit seput alu bejako baru.
"Mupuk ku madi,naka tu aja kitai begulai ba dunya tu,ba sebayan ku nganti kitak mega.Kasih ke bansa,sinu ke basa tu meh pemati aku."

Runggai tucum alu ia matak seput sekali aja alu pergi meh tudah ia,lesi meh utai diasie,lesi ditaban ari,dibai petara pulai ke tisi ia.Maia nya maioh orang nyabak ke Runggai laban basa ia endang besai ba bansa diri mega.maia.Maia nya sekayu menua Batang Skrang,Ulu Layar,enggau damping menua Bukit Sadok sigi ngulit ke ia labann menya rita pemanah basa Runggai endang besai mega kelia.Bala pengayau Iban ba Bukit Sadok berasai amai pengudah Runggai ngejang pegi.Sida ia baka ke puang nadai meda Runggai ngajar kuntau,ngajar ngajat sereta kabukai.Sunyi meh kuta nadai didinga orang ketawa.Anak Runggai ditaban bala Kemayang Pengayau agai Batang Engkarie menya pengudah Minggat nyerah anak Runggai ti dambu Encharang nyadi ke anak.Penyayau Runggai ke bansa kitai tetap dikenang seumur idup bala kitai iban.Siku mensia ti rurus ati ngereja pengawa sereta tan ati ngereja pengawa ti tusah.SALUTE TO NIANG RUNGGAI.
KASIH KE BANSA,
SINU KE BASA.
SAYAU KE BANSA,
NAKA ULIH BETABI BASA.

Jako ari niang Runggai.

Sumber ari Mary Tinggom Story enggau Harritte Mc Dougall.

Kala diposting DDS pasal bup Harriette tu laban aki ribai ia purih bala Harriette Mc Dougall tu moyang sida ia.
KASIH KE BANSA,SINU KE BASA.

No comments:

Post a Comment